Profesjonalny sklep internetowy to sposób na dotarcie do znacznie szerszego grona klientów, co oczywiście wiąże się ze znacznym potencjałem sprzedażowym. To najważniejszy powód, dla którego każdy biznes dzisiaj powinien działać w sieci i chwalić się profesjonalnie zaprojektowaną witryną. Dlaczego jeszcze strona internetowa jest niezbędna w biznesie?
Zwiększenie wiarygodności i profesjonalizmu – Jak profesjonalny sklep buduje zaufanie klientów
Zdobycie klienta w dzisiejszych czasach jest coraz trudniejsze i wynika to właśnie z powodu globalnej cyfryzacji biznesu. Kiedyś, chcąc kupić produkt lub skorzystać z usługi, kierowaliśmy się do najbliższego nam miejsca. Dzisiaj każdy z nas może zamówić taki produkt z drugiego końca Polski – od firmy, która przekonała nas do tego swoim profesjonalizmem, podejściem do klienta i wrażeniem, jakie zrobiła strona internetowa.
My również, rozpoczynając podbój internetu, powinniśmy przede wszystkim mieć na celu wzrost zaufania klientów. To właśnie opinia profesjonalnej firmy, która zna się na rzeczy i wie, co robi, najczęściej pochodzi od pierwszego wrażenia. A to pozytywne pierwsze wrażenie będziemy w stanie zrobić, inwestując projekt estetycznej strony internetowej. Czy musimy ją stworzyć samodzielnie? W żadnym wypadku. Agencja digital marketing pomoże nam w tym od samego początku, dopasowując finalny projekt do naszych potrzeb i wyobrażeń.
Optymalizacja pod kątem konwersji – Dlaczego profesjonalne sklepy sprzedają więcej?
Dobrze zaprojektowany i wypozycjonowany sklep internetowy będzie pojawiał się bardzo wysoko w rankingach wyszukiwarki Google. Co to dla nas oznacza? Użytkownicy, szukający konkretnego produktu lub usługi częściej trafią na naszą witrynę, a to statystycznie zwiększa nasz potencjał sprzedażowy.
To bardzo prosta zależność – prowadząc sklep stacjonarny, repozytorium naszych klientów ogranicza się jedynie do najbliższej okolicy, ewentualnie regionu, jeśli nasza oferta jest niszowa. W internecie natomiast nie mamy takich ograniczeń – każdy może złożyć zamówienie i opłacić je, a następnie odebrać przesyłkę – bez względu na miejsce zamieszkania. By jednak klienci faktycznie do nas trafili, musimy zapewnić odpowiednią widoczność witryny. Temu właśnie służy pozycjonowanie, ale także reklama sklepu internetowego w Google.
Możliwości personalizacji i dostosowania – Dostosowanie oferty do potrzeb i preferencji klientów
Czy prowadząc sklep stacjonarny, będziemy w stanie dowiedzieć się o tym, co tak naprawdę o naszej ofercie myślą klienci? Czy prowadząc stronę wizytówkę, nazywaną przez wielu stroną widmo, otrzymamy od klientów jakikolwiek feedback?
A co, jeśli nasze produkty i usługi źle się sprzedają, bo tworzyliśmy je z myślą o sobie, a nie potencjalnych klientach? Profesjonalna strona internetowa z prężnie działającymi social mediami to przestrzeń do tego, by personalizować swoją ofertę i dostosowywać ją do potrzeb klienta. Przedsiębiorcy często o tym zapominają, ale to właśnie klienci stanowią czynnik decydujący o naszym przetrwaniu na rynku – jeśli nie będziemy ich słuchać, oni odejdą, a my znikniemy z rynku. Jeśli więc poznamy preferencje klientów, znacznie łatwiej będzie nam dopasować konkretny produkt do nich, a w ostateczności zmodyfikować swoją ofertę, by była bardziej zbliżona do ich potrzeb.
Integracja z systemami płatności i logistyką – Ułatwienia w zarządzaniu finansami i dostawami
Mówiąc o korzyściach wynikających z posiadania profesjonalnej strony internetowej, ciężko nie docenić wagi usprawnienia procesów biznesowych, jakie wiążą się z tym. Coraz częściej sklepy internetowe współpracują z globalnymi platformami sprzedażowymi, które umożliwiają skorzystanie z szeregu usług dodatkowych, bez których instytucja sklepu internetowego w ogóle nie miałaby prawa bytu.
Mowa tu o płatnościach online czy firmach kurierskich, które odpowiadają za dostarczenie naszych produktów do drzwi klientów. Profesjonalna strona internetowa odpowiednio zoptymalizowana technicznie może z łatwością zintegrować się z platformą sprzedażową, która zapewnia wszystkie usługi dodatkowe. Efekt? Przyspieszenie ścieżki zakupowej klienta i wzrost jego satysfakcji z wizyty w naszym sklepie.