Jak współpracować z agencją SEO? Podstawowe usługi dla każdego

0
175
4/5 - (1 vote)

Agencje SEO to agencje świadczące usługi związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Ale czy tak naprawdę wiemy, jakie konkretne usługi, możemy zamówić w tego typu agencjach związane z promowaniem witryny w wyszukiwarce Google? Poniżej przedstawiamy je wszystkie oraz krótko opisujemy, aby korzystanie z nich było świadome, efektywne i skuteczne a ich wybór trafny.

Optymalizacja stron internetowych

Pierwszą podstawową usługą, jaką oferują agencje SEO, jest optymalizacja stron internetowych. Usługa ta polega na dostosowaniu samej strony internetowej do wyszukiwarki Google pod różnymi względami. Może być to dostosowanie związane z:

  • kwestiami technicznymi
  • doborem słów kluczowych
  • szybkością działania strony
  • kwestią user experience

Optymalizacja strony internetowej to nawet kilkaset elementów, które dostosowuje się do wyszukiwarki Google i które mają wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce — kompleksowo i całościowo optymalizując ją do wyszukiwarki Google. Usługę taką możemy również zamówić niezobowiązująco, niezależnie od innych działań prowadzonych na stronie. Jest ona szczególnie wskazana po stworzeniu oraz uruchomieniu witryny, która nigdy nie była optymalizowana. Usługa ta jest jedną z najważniejszych w całym procesie pozycjonowania, gdyż to właśnie poprawnie skonfigurowana i działająca witryna jest podstawą wszystkich innych działań pozycjonujących.

Link building

Podstawową ofertą, którą oferują agencje SEO, jest również link building, czyli pozyskiwanie linków zwrotnych do witryny. Stanowią one ważną część pozycjonowania i są jednym z kluczowych czynników rankingowych. Agencje oferują pozyskiwanie linków zwrotnych z różnych miejsc w sieci. Usługa ta polega przede wszystkim na przeanalizowaniu obecnego stanu linków zwrotnych, a także zaplanowaniu strategii ich dodawania w przyszłości. Agencje SEO będą dodawały linki z atrybutami dofollow i nofollow które odpowiednio przekazują moc pozycjonującą z linkowanej witryny i nie robią ale za to uwiarygadniają cały proces. Agencje będą pozyskiwały linki z wartościowych witryn, płacąc za opublikowanie ich na jakościowych serwisach, znajdując takie miejsca w sieci lub dodając je samemu. Linkowanie wykonywane przez agencję, możemy również zamawiać niezależnie i niezobowiązująco.

Część agencji, wiedząc o wysokim zapotrzebowaniu na tego typu linki, sprzedają już automatycznie pakiety linków zwrotnych w różnych konfiguracjach, które możemy pozyskać praktycznie od ręki. Jeśli więc pozycjonujemy stronę internetową, zdecydowanie warto korzystać z tego typu usługi.

Audyty SEO

Jedną z głównych usług, jakie proponują agencje SEO, jest audyt SEO strony internetowej. Jest to usługa polegająca na kompleksowym sprawdzeniu całej witryny lub poszczególnych jej części pod kątem pozycjonowania i dostosowania do wyszukiwarki Google. Audyty trwają przeważnie od kilku do kilkunastu dni, a w ich trakcie specjaliści w danej agencji SEO zbierają wszystkie informacje na temat strony internetowej. Mogą używać do tego swoich indywidualnych narzędzi, a także publicznych statystyk czy danych zawartych na witrynie. Następnie specjaliści analizują dane i oceniają witrynę, a także poziom jej optymalizacji i przedstawiają klientowi raport z audytu. Znajdują się w nim wszystkie wyszczególnione informacje na temat działań, jakie zostały wykonane przy witrynie, a także na temat stanu samego serwisu. W raporcie znajdują się zarówno konkretne dane z normami i wynikami, ale też i dane przedstawione w formie opisowej czy graficznej. Często w raportach znajdują się również rekomendacje i zalecenia agencji oraz wskazówki, w jaki sposób powinny być wdrażane.

Audyty SEO oferowane przez agencje są usługą nieinwazyjną i nie ingerują w sam serwis. Przy ich pomocy nie można bezpośrednio zmienić pozycji witryny w wyszukiwarce Google, ale pośrednio już tak. To właśnie dzięki nim wiemy wszystko o stanie dostosowania witryny do wyszukiwarki Google — a co za tym idzie, możemy naprawić wszystkie błędy i działać świadomie pozycjonując witrynę.

Audyty przede wszystkim warto zamawiać regularnie w celu monitorowania stanu strony. Warto również rozpocząć od nich wszystkie inne działania pozycjonujące, jeśli rozpoczynamy proces pozycjonowania, a nigdy nie sprawdzaliśmy naszej strony w taki sposób. Audyty są wykonywane przez specjalistów w agencjach i będą również służyły do diagnostyki nieprzewidzianych problemów lub tajemniczych kłopotów, które trudno nam określić.