Wybór archetypu marki dla ecommerce ułatwia podejmowanie strategicznych decyzji dotyczących komunikacji biznesu z klientami. W tym artykule dowiesz się jak rozpocząć proces wyboru archetypu marki dla swojego biznesu.
Uniwersalne wzorce zachowań
Archetypy marki bazują na uniwersalnych wzorcach osobowości zapisanych w naszej podświadomości. Archetyp posiada określony zestaw cech, który definiuje przekaz marki i jest odpowiedzią do oczekiwań grupy docelowej. Archetypy pomagają ubrać markę i jej produkty, jej przekaz w interesujące kampanie reklamowe, które kształtują wizerunek marki i wyróżniają ją na tle konkurencji. Pojęcie archetypów ułatwia proces pozycjonowania marki poprzez uniwersalne wzorce osobowości, które odgrywają kluczową rolę w dziedzinie zarządzania marką. Archetyp marki ma kluczowe znaczenie w strategii marketingowej każdego biznesu online.
Opierając swoja komunikację marki o jeden z 12 archetypów, dostajemy pewność, że ramy komunikacji będą spójne i przede wszystkim będą zrozumiałem dla odbiorcy. Unikniemy sytuacji, gdy nasza komunikacja jest niezrozumiała i nie buduje długoterminowej rozpoznawalności wśród klientem. A w dobie coraz droższych kosztów pozyskania klienta, długoterminowe przywiązanie klienta do marki, stanowi o rentowności każdego biznesu w modelu ecommerce. Archetypy nadają charakter marki, który posiada określone cechy, zrozumiałe na całym świecie.
Archetyp marki
Jeśli zastanawiasz się jaki archetyp marki wybrać, pamiętaj że musi być on spójny z DNA firmy. W przypadku firm jednoosobowych lub mikro firmy, decydująca jest osobowość właściciela. Jeśli z natury jesteś osobą buntowniczą, nie sprawdzisz się jako archetyp Władcy. Często firmy pomijają element spójności z wewnętrznym „duchem firmy”, przez co ich komunikacja „rozmywa się” i jest odbierana przez konsumenta jako fałszywa.
Określenie archetypu marki dla firmy nie jest prostym zadaniem i jej wyznaczenie jest nieodzownym elementem strategii budowania marki. Wymaga głębokiego zastanowienia, zaangażowania pracowników, a często pomocy firmy zewnętrznej w organizacji warsztatów, które pozwolą określać archetyp marki w sprzyjających warunkach.
Archetypy marki
Konstruując swój archetyp możesz skorzystać z 12 archetypów marki, przygotowanych przez twórców tej koncepcji marketingowej. Możesz nadać swojej marce archetyp Bohatera. Wojownika, który przewodzi, inspiruje do działania i mobilizuje do osiągania coraz lepszych wyników. Możesz pójść w kierunku, który definiuje archetyp Odkrywcy, który zachęca do odkrywania niezbadanych lądów. Nadasz swojej marce nieco anarchistycznego brzmienia, jeśli zastosujesz archetyp Buntownika. Dla marek, które chcą roztoczyć opieką swoich klientów, idealny będzie archetyp Opiekuna.
Jeśli zainteresował Cię temat wykorzystania archetypów marki w swoim ecommerce, zapraszam po więcej informacji na stronę Prissani.pl