Okres świąteczny to dla wielu sklepów internetowych czas wzmożonej pracy. Wszechobecne promocje i zakupowy szał wymagają od pracowników e-commerce zwrócenia szczególnej uwagi na zarządzanie procesami logistycznymi, by wszystkie zamówienia zostały dopięte na ostatni guzik. Dbając o to, budujemy wizerunek całej firmy i dobrą opinię wśród konsumentów. Jak przygotować swój e-commerce na okres świąteczny?
Papierowe wypełniacze do paczek – ekologiczne i funkcjonalne rozwiązanie
W kontekście rosnącej troski o środowisko naturalne, papierowe wypełniacze do paczek stanowią idealną alternatywę dla tradycyjnych materiałów, takich jak folia bąbelkowa czy plastikowe wypełnienia. Wypełniacze papierowe skutecznie chronią produkty przed uszkodzeniami, jednocześnie pozostając przyjazne środowisku. Są biodegradowalne, a ich produkcja opiera się na surowcach z certyfikowanych źródeł. Dzięki papierowym wypełnieniom firmy e-commerce mogą nie tylko zadbać o bezpieczeństwo przesyłek, ale także o swój wizerunek. Klienci coraz częściej wybierają sklepy, które stosują ekologiczne opakowania i rozwiązania zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju.
Automatyka pakowania – dlaczego warto?
Jednym z najbardziej czasochłonnych procesów w każdym sklepie internetowym jest przygotowywanie produktów do wysyłki. Często wymaga to zaangażowania kilku pracowników, jednocześnie pochłaniając mnóstwo czasu. W okresie wzmożonych zamówień, jak np. przed świętami Bożego Narodzenia, jest to szczególnie widoczne, dlatego warto zadbać o usprawnienie tych procesów logistycznych, szczególnie w tym czasie. Jak to zrobić? Najprostszym rozwiązaniem jest automatyzacja procesów pakowania. Pozwoli to znacząco zoptymalizować koszty materiałów opakowalniczych, transportu oraz przygotowania produktów do wysyłki, a także zminimalizować koszt związany ze szkoleniem i rotacją pracowników potrzebnych do obsługi zamówień.
Na czym polega automatyzacja procesu pakowania w e-commerce?
Automatyzacja pakowania może być przydatna zarówno w dużych e-commerce, jak i w mniejszych sklepach internetowych. W przypadku dużych e-commerece automatyczne linie pakowania obsługiwane przez dwóch pracowników są w stanie zwiększyć wydajność całego procesu nawet o 600%, jednocześnie obniżając koszty zużytych surowców do wypełniania przesyłek o połowę i zachowując wydajność równą dziesięciu ręcznym stanowiskom pakowania. Co równie istotne, nowoczesne systemy posiadają integrację z WMS i korzystają z danych dotyczących wymiarowania produktów. Pozwala to wykluczyć czynnik ludzki przy dobieraniu rozmiaru opakowania, ponieważ całość dzieje się na podstawie specjalnego algorytmu, dzięki któremu odpowiedniej wielkości karton jest dostarczany od razu na stanowisko pakowe wraz z wytycznymi dla operatora na temat sposobu umieszczenia produktów wewnątrz pudełka.
Przygotowanie e-commerce na świąteczne zamówienia wymaga starannego zaplanowania procesów logistycznych oraz inwestycji w nowoczesne rozwiązania, takie jak automatyzacja procesów pakowania i papierowe wypełniacze do paczek. Dzięki automatyce pakowania można znacząco zwiększyć wydajność, obniżyć koszty operacyjne i zadbać o środowisko, jednocześnie budując pozytywny wizerunek marki wśród klientów. Warto już teraz wdrożyć te rozwiązania, aby w pełni wykorzystać potencjał okresu świątecznego i wyprzedzić konkurencję.