5/5 - (1 vote)

Usługi fulfillment dla e-commerce – co wchodzi w ich zakres?

Przedsiębiorstwa nie muszą realizować wszystkich zadań biznesowych samodzielnie. Angażowanie się w wypełnianie czasochłonnych, żmudnych procesów przyczynia się do marnotrawienia cennego czasu. W celu zwiększenia swobody działania i rozszerzenia swojej działalności na rynek internetowy, wykorzystuje się tzw. fulfillment, czyli kompleksową obsługę zamówień – od wystawienia przedmiotów, aż po ich zapakowanie i zaksięgowanie płatności – przez podmioty zewnętrzne. Sprawdź, jak działa fulfillment dla e-commerce i na czym tak naprawdę polega fenomen tego zjawiska.

Fulfillment dla e-commerce, czyli logistyczna obsługa e-sklepów

Czym jest fulfillment w branży e-commerce? To nic innego, jak całościowa usługa logistyczna skierowana do właścicieli sklepów internetowych. Zasada działania może na początku wydawać się skomplikowana, ale tak naprawdę wszystko sprowadza się do upraszczania poszczególnych procesów. Co to oznacza? Fulfillment polega na przekazaniu obsługi procesów logistycznych specjalistycznej firmie, która wypełnia poszczególne zadania samodzielnie. Umożliwia to sprzedawcom skoncentrować się na rozwijaniu biznesu i budowaniu relacji z klientami – bez angażowania cennego czasu w obsługę zamówień, pakowanie przedmiotów czy przyjmowanie płatności. Firmy fulfillment oferują kompleksowe wsparcie: od przyjęcia towarów, przez magazynowanie, aż po realizację zamówień, obsługę zwrotów i dostaw. Więcej o tym przeczytasz poniżej.

Wysyłka paczek za granicę, fulfillment dla e-commerce

Zakres usług fulfillment e-commerce dostępnych dla klientów

Co wchodzi w zakres usług fulfillment dla branży e-commerce? Przedstawiamy poniżej kilka wybranych punktów, które pozwolą łatwiej zrozumieć ten temat. Zaznaczamy, że są to obszary przez nas wybrane, a w niektórych przypadkach fulfillment może być znacznie bardziej zaawansowany.

Logistyka magazynowa

W ramach fulfillmentu partnerzy zajmują się przechowywaniem towarów w odpowiednio przystosowanych magazynach.

Bezpieczeństwo towarów

Magazyny fulfillment są wyposażone w zaawansowane systemy zabezpieczeń, w tym monitoring działający całą dobę, niezależnie od dnia.

Redukcja kosztów magazynowych

Współpraca z firmą fulfillment pozwala ograniczyć różne koszty, np. związane z koniecznością utrzymywania własnego magazynu.

Integracje na linii sklep – magazyn

Systemy informatyczne umożliwiają bieżącą synchronizację stanów magazynowych z platformą sklepową, co stanowi duże ułatwienie dla biznesu.

Ekspresowe dostawy i zwroty

Oferowanie ekspresowych dostaw do klientów to kolejny aspekt, który może okazać się niezwykle korzystny dla inwestora.

Fulfillment dla sklepów internetowych – czym jest?

Jedną z podstawowych zalet fulfillment dla sklepów internetowych jest redukcja czasu potrzebnego na pełną obsługę działań firmy oferującej np. produkty w Internecie. Dzięki tej usłudze, właściciele sklepów mogą oddelegować czasochłonne zadania zewnętrznej firmie. Tym samym możliwe jest skupienie się na realizowaniu innych obowiązków, np. rozwijaniu strategii marki. Właściciel nie musi się martwić np. obsługą zwrotów, organizowaniem miejsca przechowywania towarów czy innymi procesami logicznymi. O wszystko dba zewnętrzny podmiot, który w fachowy sposób obsługuje te zagadnienia.

Integracje typu fulfillment – WMS, ERP, CMS

Jak wygląda integracja z platformami e-commerce?

Systemy fulfillment działają w oparciu o zaawansowane integracje z platformami e-commerce. To ważne działanie, które ułatwia dotarcie z usługami i produktami do szerokiego grona odbiorców. Dzięki tym systemom klienci czują się bardziej usatysfakcjonowani zakupami. Integracja fulfillment z systemami ERP (zarządzanie zasobami) oraz CMS (zarządzanie treścią) umożliwia sprawną koordynację działań biznesowych. Jeśli chcesz rozwinąć swoją markę internetową i zastanawiasz się, jak stworzyć sprawną integrację sklepu internetowego z popularnymi platformami e-commerce, to najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnej firmy, która zajmie się tym zagadnieniem w sposób kompleksowy.

Wysyłka paczek za granicę, fulfillment dla firm

Czy warto integrować sklep internetowy w ramach fulfillmentu?

Zlecając realizację procesów logistycznych zewnętrznym podmiotom możemy uzyskać większą swobodę w prowadzeniu działalności. Nie musimy się przejmować czasochłonnymi negocjacjami z firmami kurierskimi, papierologią związaną z wynajmowaniem przestrzeni magazynowej oraz innymi, formalnymi sprawami. Wśród największych korzyści, oprócz zaoszczędzonych godzin, wyróżnia się m.in. brak konieczności inwestowania we własną przestrzeń magazynową. Nie trzeba również martwić się natłokiem zamówień, np. w okresie świątecznym, który jest dużym wyzwaniem w kontekście samodzielnie prowadzonych procesów logistycznych. Warto jednak zaznaczyć, że fulfillment oznacza, że niejako tracimy możliwość kontroli niektórych procesów. Nie możemy np. zareagować na chwilowe trudności z wysyłką towarów czy niewłaściwą realizację zadań przez firmę zewnętrzną. Warto zatem dokładnie przemyśleć tę kwestię i po analizie dokonać właściwego wyboru.