Jeśli otrzymałeś awizo i nie możesz odebrać paczki z placówki pocztowej, usługa “doręczenie na życzenie” jest właśnie dla Ciebie. Sprawdź jak to działa.
Kiedy skorzystać?
Załóżmy, że dostałeś awizo, ale Twój grafik zajęć nie pozwala Ci na wizytę w placówce pocztowej. Może jest daleko od miejsca gdzie aktualnie mieszkasz, nie pasują Ci godziny otwarcia, albo po prostu nie możesz wyjść z domu, bo np. jesteś chory. To idealna sytuacja do skorzystania z usługi “doręczenie na życzenie”.
Jak to działa?
Dzięki usłudze “doręczenie na życzenie” nie będziesz musiał odbierać awizowanej przesyłki, a zostanie ona dostarczona pod wskazany przez Ciebie adres. Co możesz zrobić?
1) wypełnić internetowy formularz (znajdziesz go tu),
2) zadzwonić pod numer (+48) 43 842 06 00 z telefonów komórkowych i z zagranicy oraz 801 333 444 z telefonów stacjonarnych
3) przekazać listonoszowi wypełniony formularz (możesz go pobrać tu).
Pamiętaj, aby w formularzu podać wszystkie niezbędne dane. Są to:
a) numer przesyłki
b) data pierwszego zawiadomienia
c) dane adresowe adresata (dodatkowo numer telefony lub email)
Jakie są terminy realizacji?
Poczta Polska podaje, że doręczenie nastąpi “najwcześniej dnia następnego (z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy.), licząc od dnia przyjęcia zlecenia usługi i nie później niż 14 dni, licząc od następnego dnia po pozostawieniu pierwszego awiza”.
Doręczenie na życzenie można zamówić w godzinach pracy placówki pocztowej w przedziałach czasowych 9-13, 13-15, 15-19.
Ile to kosztuje?
Cena za usługę nie jest wygórowana i wynosi 4,50 zł.
Polecamy sprawdzić inne usługi pocztowe, także dostępne przez internet, np. wysyłkę za pobraniem.