Jak zaprojektować logo?

0
118
4.9/5 - (16 votes)

Pewnie wiele ludzi zadaje sobie to pytanie, gdy otwierają własny biznes. Projektowanie nie należy do najłatwiejszych zadań, ale jest zdecydowanie na dłuższą metę opłacalne. Ja was poprowadzę i wyjaśnię tytułowe krok po kroku „Jak zaprojektować logo?”

Jestem gotowy stworzyć własną markę, to od czego mam zacząć?

KROK 1 – research

Należy zacząć od określenia charakteru marki, jakiej logo będziemy tworzyć. Trzeba się zastanowić w jakiej branży marka działa, jakie ma wartości, charakter? Może ma jakieś plany na przyszłość? Wszystko to należy zanotować niczego nie omijając. To jest najważniejszy etap w kontekście analizy marki i jeżeli na któreś z tych pytań odpowiemy błędnie, może się to źle skończyć. Stworzymy logo, żeby na samym końcu dowiedzieć się, że marka ma inny charakter i należy zacząć od nowa. Dlatego ważne jest na samym początku prawidłowe określenie wszystkich detali o marce, które mogą nam pomóc w dalszym projektowaniu.

Przy określaniu charakteru, możesz się posługiwać archetypem marek. Czym są archetypy marek? Koncepcja archetypów marek polega na tym, że każdej marce da się przypisać uniwersalne wzorce tzw. archetypy. Rozróżnia się 12 głównych archetypów i każdy przekazuje co innego.

Jeżeli nie wiesz do jakiego archetypu należy twoja marka, należy zastanowić się jakie marka przekazuje wartości. Dla przykładu, jeżeli marka sprzedaje pampersy dla niemowląt, to raczej będzie chciała się pokazywać jako niewinna. Marka biura turystycznego będzie należeć do archetypu odkrywca. Jeżeli nadal masz wątpliwości co do archetypu, zapraszam na naszą stronę artisvalory, w osobnym artykule mamy wszystko wyjaśnione.

Należy tutaj też sprawdzić konkurencje marki, żeby wiedzieć jakie rozwiązania są już na rynku.

KROK 2 -inspiracje

Zrobiliśmy już analizę, ale co dalej?

Teraz należy określić, czy chcemy logo, czy logotyp. Logo- to osobny znak, ikona reprezentująca markę. Logotyp- czyli napis będący przy logo określający nazwę naszej marki. Co prawda marka może istnieć bez logo, ale nie może istnieć bez logotypu.

Ważne jest tutaj też szukanie inspiracji. Zanim zaczniemy pracę, musimy najpierw zdecydować co będzie tematem naszej pracy, na czym będziemy się wzorować. W końcu znikąd nie wyczarujemy logo. Pomocne może być zrobienie mapy skojarzeń, gdzie wypiszemy listę tego, co nam się kojarzy z marką. Im więcej rzeczy znajdziesz, tym lepiej dla twojej dalszej pracy.

KROK 3 -tworzenie

Możemy zacząć od szkicowania ołówkiem na papierze. To jest najlepsza metoda, żeby wyłapać wszystkie linie, które sugeruje nam ręka. Wyniki takiej pracy są o wiele bardziej kreatywne niż rozpoczęcie od szkicowania w programie graficznym. Warto zapisać kilka stron, żeby było uchwyconych jak najwięcej pomysłów. Liczy się tutaj nie ilość oczywiście, ale jakość. Z czasem mogą wychodzić nam coraz bardziej zwariowane i nieszablonowe pomysły.

Z wszystkich szkiców wybieramy najlepsze, warte przeniesienia do programu graficznego. Nie będę tutaj wyjaśniać, jak się korzysta z programu graficznego, bo to wymaga osobnego artykułu, na pewno jest już wiele kursów na ten temat. Jednak zdaje sobie sprawę, że to zadanie może przerastać wiele osób, dlatego zachęcam do skorzytania z usług mojej agencji- artisValory . Na stronie jest też bardziej szczegółowy artykuł jak zaprojektować logo i zachęcam do przeczytania go.

Wracając do tworzenia logo, jest wiele darmowy programów graficznych, natomiast ja nie będę tutaj polecać żadnego z nich, dlatego że mimo wszystko są bardzo nieprofesjonalne. Mam nadzieję, że teraz już wiesz jak zaprojektować logo. Jeżeli nie wiesz, to oczywiście zapraszam do nawiązania bezpośredniej współpracy. Jak chcesz więcej dowiedzieć się o projektowaniu, to zapraszam do śledzenia strony.