PragmaPay: Jak odroczone płatności wspierają rozwój biznesu w B2B

0
82
4.5/5 - (2 votes)

Płatności odroczone to zdecydowany trend zarówno w sektorze konsumenckim, jak biznesowym. Finansowanie BNPL (Pay Now Pay Later) daje korzyści zarówno firmom oferującym tego typu system płatności, jak i kontrahentom korzystającym z rozliczenia w odroczonym terminie.

Odroczone płatności – na czym polega ta metoda finansowania?

Już od dłuższego czasu z powodzeniem funkcjonują płatności typu BNPL (Buy Now Pay Later) w segmencie B2C. Ta metoda finansowania polega na możliwości dokonywania zakupów czy usług z odroczonym terminem płatności. Zwykle wynosi on maksymalnie 60 dni. Merchant wówczas otrzymuje od razu płatność i nie ponosi ryzyka finansowego, co przekłada się na utrzymanie odpowiedniej płynności w firmie. Sprzedający zapewnia sobie zatem większe bezpieczeństwo i poprawia sprawność finansową przedsiębiorstwa. Z kolei konsumenci zyskują potrzebny czas na uregulowanie zobowiązania w późniejszym, określonym umową terminie. 

Kup teraz, zapłać później, czyli rewolucja finansowania w sektorze B2B

Korzyści odnotowywane w sektorze B2C dały pole do wprowadzenia analogicznego finansowania w segmencie B2B. Okazuje się, że wdrażając tego typu metody płatności, nie tylko poprawiamy płynność finansową firmy, ale i otwieramy sobie nowe możliwości rozwoju biznesowego. Z kolei nasz kontrahent korzystający z odroczonych płatności, nie musi w danym momencie angażować własnych środków, co jest szczególnie przydatne w branżach sezonowych, gdzie dochody nie są regularne. Płatność może wówczas odroczyć na czas, gdy obroty w firmie będą na wyższym poziomie, bez szkody dla relacji z dostawcą (sprzedającym). Tym samym również wzmocni swoją płynność finansową, gdyż w trudniejszym dla przedsiębiorstwa okresie ma więcej środków do dowolnego zarządzania.

Czym różnią się płatności odroczone od tradycyjnego kredytu?

Płatności odroczone dedykowane dla segmentu B2B mają wiele przewag nad kredytem kupieckim. W przypadku kredytu, dostawca (sprzedawca) często musi liczyć się z dłuższym terminem oczekiwania na spłatę, ponieważ tego rodzaju finansowanie zazwyczaj nie jest dostępne od ręki. W przypadku płatności odroczonych, sprzedawca otrzymuje środki na swoje konto natychmiast. Co istotne, instytucja finansowa może przejąć na siebie ryzyko niewypłacalności kontrahenta.

Firma kupująca natomiast, od razu staje się właścicielem zamówionych produktów czy usług, co nie jest regułą przy tradycyjnych formach finansowania (jak np. leasing). Dodatkowo, w przeciwieństwie do innych metod finansowania, korzystanie z płatności odroczonych nie wiąże się z koniecznością zebrania dokumentacji czy odwiedzania placówki stacjonarnej. Proces odbywa się w 100% online.

W jakich branżach sprawdzą się płatności odroczone dedykowane dla B2B?

Warto skorzystać z wdrożenia płatności z odroczonym terminem zwłaszcza w branżach, gdzie:

  • transakcje są powtarzalne,
  • zamówienia stanowią większe kwoty,
  • prowadzimy biznes w branży budowlanej, elektrycznej czy instalacyjnej (w tych branżach płatności odroczone są szczególnie atrakcyjne dla klientów biznesowych),
  • produkty czy usługi przez nas oferowane dedykowane są dla firm prowadzących biznesy sezonowe, gdzie brakuje regularności w obrotach w skali roku.

PragmaPay – system płatności odroczonych z pakietem korzyści dla Twojej firmy

Branża B2C ma do wyboru wiele narzędzi służących do realizacji odroczonych płatności, np. PayPo czy Twisto. W sektorze B2B najpopularniejszym rozwiązaniem wydaje się PragmaPay (https://pragmago.tech/pl/), które pomaga firmom zarówno zwiększyć wartość koszyka zakupowego, jak i poprawić lojalność klientów B2B. Z badań przeprowadzonych przez twórców platformy wynika, że aż 81% klientów korzystających z odroczonych płatności PragmaPay, dokonuje kolejnych zakupów u tego samego partnera. Wdrażając tego typu rozwiązanie, możemy spodziewać się zwiększenia obrotów w firmie, jak i zyskania stałych partnerów B2B ze względu na większą atrakcyjność metod finansowania od naszej konkurencji.