Każdy doświadczony marketer wie, że święta Bożego Narodzenia to doskonały czas, aby budować pozytywne relacje i wzmacniać wizerunek firmy z pomocą oryginalnych prezentów! A połowa roku i planowanie budżetów na kolejne kwartały to idealny czas, aby z wyprzedzeniem zaplanować nie tylko to, w jakiej kwocie zamkną się podarunki świąteczne, ale też co dokładnie podarujesz swoim klientom. Podpowiemy, dlaczego warto wszystko zaplanować wcześniej i jak rozdysponować budżet na prezent dla klientów na święta.
Dlaczego warto planować budżet wcześniej?
Planowanie budżetu z wyprzedzeniem pozwoli Ci uniknąć pośpiechu i stresu związanego z szukaniem prezentu dla klientów na święta na ostatnią chwilę. Możesz spokojnie zastanowić się nad odpowiednimi prezentami i w razie potrzeby dodać nowych dostawców do bazy – pamiętaj, że wcale nie musisz co roku korzystać z tych samych rozwiązań, wręcz przeciwnie! Czasem warto eksperymentować.
Wcześniejsze planowanie daje możliwość skorzystania z atrakcyjnych ofert i rabatów, które mogą pojawić się w trakcie roku. Dzięki temu możesz kupić współpracownikom czy klientom upominki wyższej jakości, które wciąż zmieszczą się w budżecie. No i pamiętaj – popularne produkty szybko znikają z półek przed świętami. Dlatego tak ważne jest nie tylko planowanie, ale i kupowanie z wyprzedzeniem!
Dodajmy tu też akcent nieco bardziej osobisty. Myśląc o prezentach z odpowiednim wyprzedzeniem, zyskujesz więcej czasu na personalizację upominków, co z kolei znacznie zwiększa ich wartość w oczach klientów!
Przekonany? To przyjrzyjmy się temu, na co w tym roku warto przeznaczyć firmowy budżet świąteczny.
Prezent dla klientów na święta. Na co warto wydać pieniądze?
Nie chcemy Ci podpowiadać, co dokładnie wybrać, ponieważ zmiennych jest tu bardzo dużo (a według nas najlepszy prezent to oczywiście taki słodki, luksusowy, najlepiej z czekolady, i to belgijskiej), ale podpowiemy, w jakich kierunkach warto się rozglądać. Poznaj pięć naszych wskazówek.
- Warto zainwestować w ekskluzywne prezenty wysokiej jakości, takie jak eleganckie zestawy upominkowe czy produkty od lokalnych rzemieślników. Takie prezenty podkreślają prestiż firmy.
- Personalizacja dodaje wartości prezentom. Może to być na przykład firmowe logo na eleganckim notesie, długopisie czy zestawie przesłodkich pralin w eleganckiej skrzynce
- Uważamy, że choć karty podarunkowe do popularnych sklepów czy restauracji dają klientom swobodę wyboru, to jednak nie jest to najbardziej taktowny prezent. Lepiej wybrać upominek, który robi wrażenie od pierwszej chwili, i pokazuje, że Ty, jako firma, potrafisz podejmować dobre decyzje.
- W dobie rosnącej świadomości ekologicznej nie możemy nie wspomnieć o zrównoważonej produkcji. Twoi klienci też na to zwracają uwagę, gwarantujemy. Dlatego warto rozważyć zakup ekologicznych upominków, takich jak produkty z recyklingu czy organiczne przysmaki. W Chocolissimo mamy na przykład całą linię czekolad w duchu less waste, których opakowania zostały wyprodukowane z myślą o zminimalizowaniu ilości plastiku i pozyskiwaniu drzew na produkcję papieru ze zrównoważonych upraw.
- Inwestycja w vouchery na wydarzenia kulturalne czy degustacje może być niezapomnianym prezentem, który klient będzie długo wspominał. Ale pamiętaj, by wybrać na przykład ekskluzywne miejsce na musical w loży, nie zaś voucher na masaż. I upewnij się, że takie upominki są zgodne z polityką firmy (i Twojej, i klienta).
Prezent dla klientów na święta: podsumujmy!
- Wcześniejsze zaplanowanie budżetu to po prostu lepsze prezenty.
- Prezent dla klientów na święta powinien być kreatywny i niecodzienny.
- Odpowiednie upominki to prosty sposób na zadowolenie klientów i wzmocnienie relacji biznesowych.
- Dobrze przemyślane i starannie wybrane prezenty łatwo przekujesz w kampanie brandingowe i poprawisz wizerunek firmy!