Jak zapewnić znakomitą obsługę klientów z pomocą voicebota?

0
314
4.7/5 - (3 votes)

Voicebot to automatyczny asystent głosowy oparty na sztucznej inteligencji  –  od dłuższego czasu obserwujemy jego rosnącą popularność w obsłudze klienta, ale właściwie… dlaczego? Co sprawia, że voiceboty są tak skutecznym narzędziem? W jaki sposób poprawiają doświadczenia klienta?

Rola voicebotów w obsłudze klienta

Prosty problem? To zadanie dla voicebota

Voicebot jest w stanie pomóc klientom w przeróżnych sprawach. Z powodzeniem odpowie na proste pytania, zmieni datę dostawy produktu, zarezerwuje wizytę, pomoże sprawdzić, gdzie jest paczka, przyjmie zgłoszenie zgubienia karty debetowej i pomoże odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania. 

Z trudniejszymi, wymagającymi skomplikowanego myślenia i obszernej wiedzy zadaniami może mieć problem, ale pomyśl, jak wielu konsultantów odciąży. Dodatkowo system oparty o voiceboty obsłużyć tysiące rozmów jednocześnie, co przyczynia się do skrócenia czasu obsługi klienta.

Jak działają voiceboty? Zalety i uniwersalność

  • Voicebot rozumie język naturalny  –  potrafi zrozumieć sedno problemu klienta i nie potrzebuje dużo czasu, aby podać rozwiązanie.
  • Co więcej, każda kolejna rozmowa to cegiełka do bazy wiedzy voicebota, który uczy się każdego dnia, poprawiając jakość obsługi, którą oferuje. Wiele botów głosowych oferuje też obsługę w różnych językach (zarówno mówienie, jak i rozumienie).
  • W związku z tym voicebot może obsługiwać klientów w różnych krajach, dostosowując się do lokalnych preferencji językowych i kulturowych, a także strefy czasowej.
  • Dla wielu firm ważne będzie to, że oprogramowanie voicebota stosuje jednolite standardy i zasady obsługi klienta, co sprzyja kształtowaniu pozytywnych doświadczeń użytkownika. Przekłada się też na udzielanie spójnych, kompleksowych informacji. 
  • Voiceboty nie odbierają pracy konsultantom, a jedynie ich wspierają, odciążając ich z rutynowych i powtarzalnych zadań. To pozwala skupić się pracownikom na bardziej złożonych i kreatywnych tematach, w pełni wykorzystując ich potencjał. 

Podsumowanie

Wprowadzenie voicebota do obsługi klienta może pozwolić Ci poprawić jakość swoich usług. Koniec z oczekiwaniem na połączenie z BOK jest możliwy, a zwiększenie dostępności i efektywności obsługi w zasięgu Twojej ręki. Dlatego już dziś zainteresuj się tematem możliwości implementacji asystenta głosowego w Twojej firmie, która pozwoli Ci na usprawnienie wielu procesów w obrębie działalności.

Voiceboty to obecnie zaawansowani asystenci, którzy niewiele mają wspólnego z botami, które pamiętamy sprzed kilku lat.