Sprawdź, jakie gadżety warto podarować swoim klientom!
4.5/5 - (2 votes)

Nawet w dzisiejszych czasach gadżety reklamowe nie wychodzą z mody i nadal stanowią skuteczną formę reklamy. Wszystko to pod warunkiem, że zostaną odpowiednio dobrane. Wbrew pozorom, wybór właściwego produktu na gadżet marketingowy nie jest łatwy. Przed nadrukowaniem firmowego logo na wybraną powierzchnię, trzeba zastanowić się nad kilkoma istotnymi czynnikami. Jakie akcesoria lubią klienci? Dowiedz się!

Przykłady dobrych gadżetów reklamowych

Na początek podajmy kilka przykładów. Według ankiet przeprowadzanych wśród konsumentów ze Stanów Zjednoczonych największą sympatią cieszą się w pierwszej kolejności: odzież i wyroby tekstylne. Kolejne mile widziane gadżety to akcesoria związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem, jak chociażby odblaski. Na koniec ankietowani wymieniali kalendarze, z których korzysta się przecież w każdym domu. W naszym kraju zdecydowanie najpopularniejsze są przybory piśmiennicze i akcesoria biurowe. Pytanie brzmi: czy to jednak najlepszy wybór? Zastanówmy się, jaka odzież i wyroby tekstylne mogłyby podobać się Polskim konsumentom, skoro na Zachodzie cieszą się one tak dużą popularnością. 

Jeśli chodzi o odzież, to z pewnością będą to koszulki z nadrukiem, ale też dodatki, jak czapka czy czapka z daszkiem. Z kolei wśród innych wyrobów tekstylnych z pewnością należy wymienić torby na zakupy, zwłaszcza te bawełniane, które można prać w pralce. Istnieje też szereg innych bawełnianych gadżetów, którymi interesują się konsumenci, na przykład woreczki bawełniane, dostępne pod adresem https://www.natura.slupsk.pl/woreczki-reklamowe. Można wykorzystywać je jako worki na: pieczywo, warzywa i owoce, biżuterię, czy odzież.

Czy woreczki reklamowe będą dobrym narzędziem promocji?

Jaki powinien być dobry gadżet reklamowy?

Nie każdy przedsiębiorca wie, jakie standardy powinien spełniać gadżet reklamowy, aby sprawdził się w swojej roli, a więc właściwie budował pozytywny wizerunek marki. Zasadniczo, takie produkty powinny być:

  • dobrej jakości,
  • atrakcyjne wizualnie,
  • korzystne cenowo dla przedsiębiorców, którzy w nie inwestują.

Bardzo istotną cechą gadżetu, który ma zwiększać świadomość marki, jest natomiast jego użyteczność. Jeśli produkt jest przydatny i estetycznie się prezentuje, będzie wykorzystywany przez klienta na co dzień. Co więcej, konsument prawdopodobnie podzieli się nim ze swoimi znajomymi czy członkami rodziny, a to przełoży się na zwiększenie świadomości o marce. Nie wystarczy więc, aby gadżet był ładny, jeśli nie jest praktyczny. Nie bez znaczenia jest też wysoka jakość jego wykonania, ponieważ produkt, który zepsuje się po pierwszym użyciu, może firmie bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Jak wybrać gadżet reklamowy?

Na początek, przed wyborem gadżetu reklamowego, warto zastanowić się, do jakiej grupy docelowej trafi. Z oczywistych względów inny produkt sprawdzi się w przypadku klientów branży parentingowej, a jeszcze inny w przypadku klientów branży motoryzacyjnej. Jeśli przedmiot ma być przydatny, musi wpisywać się odpowiednio w wymagania tej grupy konsumentów, których firma chce do siebie przekonać. Istnieją także gadżety, które okazują się stosunkowo uniwersalne, jak chociażby wspomniane torby bawełniane na zakupy. W końcu każdy kupuje w sklepach różne produkty i wskazane jest, aby korzystał wtedy z torby ekologicznej wielokrotnego użytku. 

Kolejna kwestia, którą należy rozważyć, to odpowiedź na pytanie: co będzie działo się z gadżetem i w jaki sposób będzie użytkowany? O ile długopis trzymamy raczej w torbie czy na biurku, tak już torbę na zakupy zabieramy ze sobą do sklepów, centrów handlowych i w wiele innych miejsc. Współcześnie, takie wyroby tekstylne cieszą się na tyle dużym zainteresowaniem, że wiele osób korzysta z nich tak, jak z wyrobów galanteryjnych. Prosta torba z bawełny zastępuje więc plecak czy torebkę na siłownię, na plażę czy po prostu na co dzień. 

Dobrej jakości, przydatny i atrakcyjny gadżet reklamowy to w dalszym ciągu bardzo dobry produkt, który warto wykorzystać w celu budowania pozytywnego wizerunku, a także dbania o dobre relacje z klientami. Zamiast jednak stawiać niezmiennie na akcesoria piśmiennicze, należy wybrać dla klientów to, co najbardziej chcieliby otrzymać, sugerując się ich opiniami.