Jak wysłać PIT pocztą?
Rozliczenia PIT 36 i PIT 37 oraz PIT 11 trzeba wysłać do 2 maja 2017. Druki PIT można wysłać pocztą, za pomocą listu poleconego. W jaki sposób należy to zrobić?
PIT 11 należy wysłać zarówno pracownikowi, jak i urzędowi skarbowemu. Pracodawca powinien także sporządzić kopię dla siebie i przechowywać ją do celów dowodowych przez okres 5 lat.
Jednak ten formularz do urzędu powinien przekazany być przez Internet, o ile firma przekazuje je ponad 5 podatnikom (w przypadku mniejszej firmy można je składać w formie papierowej, jednak termin wtedy już minął z końcem stycznia!)
Deklaracje PIT-11 mogą zostać przekazanie pracownikom osobiście (w przypadku w którym wszyscy pracują w jednym oddziale), za pomocą firmowego intranetu, wiadomości e-mail lub listu poleconego Poczty Polskiej.
Jak zaadresować PIT i go nadać?
PIT powinien być zaadresowany na adres Urzędu Skarbowego do którego wysyła się formularz. Adresy Urzędów znaleźć można na przykład na stronie Ministerstwa Finansów. Jeśli wysyłasz go Pocztą Polską, musi być wysłany listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.
Data wysyłki to data stempla pocztowego, dlatego ważne jest zatrzymanie potwierdzenia nadania, a także potwierdzenia odbioru (je także należy zachować).
Listy polecone i znaczki online
List polecony można nadać także online, na stronie envelo.pl.
Jeśli preferujesz tradycyjną wysyłkę, możesz nabyć tam także znaczek na list polecony – i wydrukować go, razem z potwierdzeniem wysyłki.
Dowiedz się jak wysłać list polecony.


Komentarze
4 KomentarzeBronisława
maj 9, 2020Nie wiem co dzieje się z moim listem poleconym wysłanym z Niemiec do urzędu pracy Olsztynie nr. RT717571452DE
Jak wysłać PIT-28 pocztą? – Jak Wysłać
sty 17, 2018[…] Zobacz też, jak wysłać pocztą inne formularze podatkowe. […]
WiolaE
cze 9, 2017Musze stwierdzic ze fajnie sie czyta twoje posty 🙂
Administrator
cze 19, 2017Dzięki!