Wysyłanie paczek do klientów – dobre praktyki

Wysyłanie paczek do klientów – dobre praktyki
5 (100%) 1 vote

Wysyłanie paczek do klientów – jak robić to dobrze?

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, sprzedajesz za pośrednictwem portali aukcyjnych lub sprzedajesz na Facebooku, wysyłanie paczek do klientów to bardzo istotna część Twojego biznesu.  To, w jaki sposób zarządzasz tym procesem, ma również duże znaczenie dla Twoich klientów. Jasno określone zasady, cena oraz szybkość wysyłki mają ogromny wpływ na zadowolenie kupujących a często nawet na ich decyzję o zakupie.

Warto więc kierować się przy wysyłce kilkoma zasadami:

1. Jasno poinformuj o zasadach wysyłki

Informacja o metodach wysyłki, jakie oferujesz, powinna być dostępna dla Twoich klientów, zanim jeszcze dokonają zakupu. Warto więc umieścić ją na Twojej stronie internetowej lub w ogłoszeniu o sprzedaży. Możesz w tym miejscu umieścić również dodatkowe informacje o wysyłce, np. podać termin, w jakim wysyłasz paczki do klientów. Jeśli wysyłasz je już w dniu otrzymania zamówienia, będzie to dodatkowy atut, którym zdecydowanie warto się pochwalić.

2. Oferuj paczkę za pobraniem

Oferując paczkę za pobraniem, wzbudzisz większe zaufanie u Twoich klientów. Wielu klientów postrzega tę opcję za mniej ryzykowną, a zatem świadczącą o uczciwości sprzedającego. Mając w swej ofercie paczkę za pobraniem, zadowolisz również tych, którzy wolą dokonywać płatności gotówką.

Korzystając z paczki Envelo z opcją płatności za pobraniem, pieniądze trafią na Twoje konto już w około 3 dni robocze po wpłacie klienta.

3. Upewnij się, że dane adresowe są poprawne

Przed nadaniem paczki, dokładnie sprawdź poprawność danych adresowych Twojego klienta. Upewnij się również, iż poprawnie wypełniłeś druk pocztowy. Nawet mała pomyłka w kodzie pocztowym może spowodować opóźnienie lub trudności z doręczeniem – warto więc być ostrożnym.

Dowiedz się, jak wypełniać druki pocztowe.

4. Zabezpiecz paczkę przed wysyłką

Wysyłając przesyłkę do klienta, koniecznie pamiętaj o odpowiednim jej zabezpieczeniu. Pamiętaj, że delikatne produkty wymagają poważniejszych środków ostrożności. Zdecydowanie nie warto przy ich pakowaniu oszczędzać na folii bąbelkowej czy wypełniaczach.

Artykuły, które przydadzą się podczas pakowania, możesz łatwo nabyć przez internet za pośrednictwem e-sklepu Poczty Polskiej.

5. Zadbaj o identyfikację wizualna

Wysyłka paczki to doskonała szansa na zrobienie dobrego wrażenia – wykorzystaj ją! Nie musisz wysyłać swoich produktów w nudnych szarych kartonach. Kolorowa taśma, naklejka z logo lub drobny podarunek z pewnością pomogą wyróżnić Twoją przesyłkę.

6. Poinformuj klienta o dacie wysłania

Po nadaniu paczki poinformuj swojego klienta o numerze przesyłki, dacie jej nadania oraz możliwościach jej śledzenia. Dzięki temu kupujący nie będzie się niecierpliwił i samodzielnie prześledzi drogę swojej przesyłki.

7. Rozważ rabaty na wysyłkę

Niższa cena wysyłki również może być skutecznym elementem przyciągającym nowych klientów. Warto więc rozważyć możliwość udzielania rabatów lub oferowania darmowej przesyłki przy większych zamówieniach. Dobrze również pamiętać o okazjach takich jak Dzień Darmowej Dostawy, który w tym roku przypada 5 grudnia.

Wysyłanie paczek do klientów– tanio i szybko

Aby ułatwić wysyłanie paczek do klientów, możesz nadawać je online za pośrednictwem platformy Envelo. Pamiętaj, że jeśli prowadzisz firmę, przy wysyłce paczki z Envelo możesz odliczyć od ceny Twojej paczki podatek VAT.

Zobacz co zrobić, aby dostać fakturę VAT.

Summary
Description
Wysyłanie paczek do klientów - jak robić to dobrze? Dowiedz się, jak usprawnić proces wysyłki przesyłek do klientów Twojego sklepu.
Author
Publisher Name
Jak Wysłać
Publisher Logo

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *