Jak skutecznie wykorzystać direct mail do promocji firmy?
Wyróżnienie się za pomocą elektronicznych kanałów marketingowych to w dzisiejszych czasach prawdziwe wyzwanie. Klienci bombardowani są w Internecie informacjami, które coraz częściej postanawiają po prostu ignorować. Sposób na odzyskanie ich uwagi może jednak tkwić w jednej z najstarszych, a jednocześnie najbardziej bezpośrednich form marketingu. Mowa tutaj oczywiście o direct mail.
Co to jest direct mail?
Direct mail to nic innego jak tradycyjne przesyłki wysyłane za pośrednictwem poczty. Podstawą tej formy komunikacji jest przekazywanie odbiorcy informacji zawartych w fizycznym liście, który dociera bezpośrednio do ich domów lub biur. Wysłanie takiego mailingu jest tak łatwe jak przeprowadzenie kampanii e-mailingowej.
Dlaczego warto?
Wadą materiałów promocyjnych przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej jest przede wszystkim fakt, że większość z nich usuwana jest jeszcze przed otwarciem. Przy wykorzystaniu poczty tradycyjnej ten problem jest znacząco minimalizowany- w końcu mało kto z nas jest skłonny wyrzucić zaadresowany do niego list bez sprawdzenia, co jest w środku.
Jak korzystać z direct mail?
Podstawą skutecznego wykorzystania direct mail jest przede wszystkim dobrze przemyślana lista mailingowa. Tak jak w przypadku wysyłki online powinno nam zależeć na trafieniu do jak najlepiej dobranej grupy klientów.
Warto pomyśleć również o sposobie, w jaki chcemy zaprezentować swój komunikat. Materiały wysyłane pocztą nie muszą być nudne – wykorzystanie ciekawych materiałów, kreatywnych form czy próbek to tylko kilka ze sposobów, którymi można przykuć uwagę odbiorców.
O tym, w jaki sposób dodać atrakcyjności swoim przesyłkom napiszemy już wkrótce w serii Trendy Direct Mail.
Zobacz w jaki sposób możesz wyróżnić także swoją paczkę.


Komentarze
2 KomentarzePaulina
gru 13, 2018Moja paczka leży już od 6.12 dzwoniąc pod numer502014534 lub 502015840 pani twierdziła że nie wie dlaczego paczka nie wyszla
Trendy Direct Mail: AdWords i remarketing – Jak Wysłać
lut 19, 2018[…] iż otrzymają oni naszą wiadomość za pośrednictwem poczty możecie przeczytać w naszym wcześniejszym artykule. W jaki jednak sposób możemy upewnić się, że podejmą działania, których od nich oczekujemy? […]