PIT-11 w roku 2019 – jak i do kiedy wysłać?

Jak i do kiedy wysłać PIT-11

Zasady wysyłania formularza PIT-11 do pracowników nie uległy ostatnio zmianie, ale każdego roku zmienia się dokładny termin wysłania deklaracji. Z tego artykułu łatwo dowiesz się jak poprawnie wysłać formularz pracownikom i do kiedy to zrobić.

Do kiedy wysłać PIT-11?

Najważniejsze pytanie dotyczące deklaracji PIT-11 to „do kiedy pracodawca musi dać PIT”. Tegoroczny termin składania PIT-11 to 28 lutego 2019. Deklaracje muszą zostać wysłane do pracowników nie później niż w tym terminie. Deklaracje PIT-11 mogą zostać przekazanie pracownikom osobiście (w przypadku w którym wszyscy pracują w jednym oddziale), za pomocą firmowego intranetu, wiadomości e-mail lub listu poleconego Poczty Polskiej.

Jak wysłać deklarację PIT-11 pocztą?

Bezpiecznym i pewnym sposobem, aby otrzymali je na czas jest wysłanie ich listem poleconym Poczty Polskiej.

Do kiedy wysłać PIT-11?

W przypadku listu poleconego decyduje data na stemplu pocztowym, co znaczy, że można go wysłać do dnia 1 lutego 2019 włącznie. Zalecamy jednak, aby zrobić to kilka dni wcześniej.

Jak wysłać list polecony?

Po wydrukowaniu deklaracji i zapakowaniu jej w kopertę należy poprawnie zaadresować list.

Jak zaadresować list?

W lewym górnym rogu listu powinny znaleźć się dane nadawcy. W prawym, dolnym rogu należy umieścić dane odbiorcy. Dane niezbędne do wysyłki to:

  • Imię i nazwisko
  • Ulica, numer domu i mieszkania
  • Kod pocztowy (w formacie XX-XXX) i miejscowość

Dowiedz się gdzie wpisać adres nadawcy i adres odbiorcy.

Jak kupić znaczek na list polecony?

List polecony musi zostać opłacony odpowiednim nominałem znaczka pocztowego. Dla standardowej koperty o wymiarach 110 x 220 milimetrów i masie do 350 gramów będzie to znaczek na list polecony ekonomiczny. Warto jednak kupić droższy znaczek na przesyłki polecone priorytetowe. Znaczki na listy polecone Poczty Polskiej można też kupić przez internet (wystarczy przejść na stronę zakupu znaczków) i wydrukować na etykiecie samoprzylepnej lub bezpośrednio na kopercie.Kup znaczki pocztowe online >>

Gdzie nakleić znaczek pocztowy na list?

Po zakupie znaczka należy go przykleić na kopertę (e znaczki można wydrukować bezpośrednio na niej) i zanieść do placówki pocztowej.Instrukcja naklejania znaczka na kopertę.

Jak wypełnić druk nadania listu poleconego?

Aby zakończyć wysyłanie listu poleconego należy wypełnić druk listu poleconego – czyli potwierdzenie nadania. Pracownik Poczty Polskiej wyda nam następnie kopię takiego dokumentu (należy ją zachować). Potwierdzenie nadania trzeba wypełnić zgodnie z poniższym wzorem (puste pola zostaną wypełnione przez pracownika Poczty Polskiej):Zobacz wzór adresowania potwierdzenie nadania i dowiedz się jak wysłać PIT-11.

Co, jeżeli pracownik zmieni adres korespondencji/zameldowania?

Pracodawca nie ma obowiązku każdorazowego ustalania adresu pracownika. Pracownik powinien zgłosić każdą zmianę samodzielnie.

Czy list polecony można nadać przez internet?

Możliwa jest także wysyłka listów poleconych za pomocą platformy Envelo. Wystarczy załadować plik PDF na stronę a następnie zaadresować i opłacić przesyłkę. Wydruk i kopertowanie odbywa się automatycznie, a doręczeniem przesyłki zajmuje się listonosz Poczty Polskiej.Polecony przez internet >>

Jak wysłać deklarację PIT-11 przez internet?

Jak wysłać deklarację PIT-11 e-mailem?

Aby wysłać deklarację PIT-11 mailem, niezbędne jest otrzymanie potwierdzenia odbioru (np. raportu o dostarczeniu wiadomości) ze względu na konieczność udowodnienia, że deklaracja została doręczona podatnikowi. Drugim niezbędnym do spełnienia warunkiem jest złożenie podpisu elektronicznego.Pliki powinny być wysłane w formie nieedytowalnych plików PDF, zgodnie z obowiązującym wzorem (można go znaleźć z rozporządzeniu Ministra Finansów) i opatrzone znakiem graficznym informującym, że dokument został podpisany cyfrowo.

Jak wysłać deklarację PIT-11 intranetem?

Aby wysłać deklarację PIT-11 za pomocą intranetu, należy wygenerować pliki PDF zgodne z obowiązującym wzorem (można go znaleźć z rozporządzeniu Ministra Finansów), złożyć na nich podpis elektroniczny oraz opatrzyć wzorem graficznym informującym, że dokument został podpisany cyfrowo.Pliki muszą być umieszczone na zabezpieczonej platformie internetowej. Platforma musi pozwalać na przypisanie deklaracji PIT-11 do konkretnego pracownika, pozwalając tylko jemu na otworzenie i pobranie pliku.Informacja (wraz z linkiem) o możliwości pobrania deklaracji PIT-11 powinna zostać wysłana do pracownika przez e-mail oraz SMS. Do informacji powinien być dołączony unikatowy login.Po zalogowaniu do intranetu pracownik powinien otrzymać unikalne hasło SMS pozwalające mu na bezpieczne pobranie pliku. Platforma powinna rejestrować godzinę i datę pierwszego otwarcia dokumentu przez pracownika i generować raport z logowania poszczególnych pracowników.

Summary
Jak i do kiedy wysłać PIT-11
Article Name
Jak i do kiedy wysłać PIT-11
Description
Dowiedz się do kiedy i jak w najprostszy sposób wysłać PIT-11. Informacja która pozwoli zaoszczędzić czas firmy i łatwo wysłać rozliczenia do pracowników!
Author
Publisher Name
Jak Wysłać
Publisher Logo

Komentarze

1 Komentarz
  1. Opublikowano przez
    M
    Lut 28, 2019 Reply

    W artukule jest błąd, pracodawca dostarcza PIT-11 pracoewnikowi do konca lutego nie stycznia

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *