5/5 - (1 vote)

Nie będzie niczym odkrywczym twierdzenie, że żyjemy w cyfrowych czasach, w których większość z nas szuka towarów i usług w pierwszej kolejności w Internecie.

Praktycznie wszystko wskazuje na to, że trend ten będzie utrzymywał się również w kolejnych latach. Niemniej, zanim zdecydujesz się na promowanie swojej marki w sieci, powinieneś rozważyć plus i minusy. Sprawdź, czy reklama w Internecie jest dla Ciebie i które kanały będą najkorzystniejsze dla Twojej firmy.

Reklama w sieci – zalety

Mówiąc o wadach i zaletach reklamy w Internecie, warto zacząć od tych pierwszych. Z długiej listy korzyści wybraliśmy trzy, które najlepiej charakteryzują tę dziedzinę.

Rozwój firmy

Nie ulega wątpliwości, że reklama w Internecie pozwala wypłynąć markom na szerokiego wody. Wystarczy spojrzeć na badania i liczby z nich wynikające:

  • Z raportu E-commerce w Polsce w naszym kraju jest 30 milionów internautów
  • 79% z nich dokonało kiedyś transakcji w sieci.
  • Z kolei badania CBOS wynika, że 53% internautów sprzedało coś w Internecie chociaż raz.
  • Ankieta Santander Consumer Banku wynika, że blisko 60% badanych konsumentów z naszego kraju robi więcej zakupów online niż w poprzednich latach.

Jeśli więc chcesz być widoczny na rynku, to rozwój swojej działalności powinieneś rozpocząć właśnie od reklamy w Internecie.

Liczne opcje strategii marketingowych

Sprzedawcy, usługodawcy i różnego rodzaju agencje bardzo chętnie stawiają na promocje marek w Internecie. Żeby wspierać swoje działania, korzystają z różnego rodzaju strategii i modeli. Do najważniejszych z nich należą:

Pozycjonowanie SEO

Optymalizacja strony w Internecie, która ma na celu zwiększenie jej widoczności w Google, poprzez poprawienie jej miejsca w wyszukiwarce. SEO jest kluczowe w przypadku sklepów internetowych.

Google Ads

Wewnętrzna platforma reklamowa Google, która pozwala na skorzystanie z kampanii reklamowych. Dostępnych opcji na promowanie sklepu jest naprawdę sporo i można je dopasować do potrzeb i oczekiwań firmy.

Doświadczenie użytkownika (UX)

Strategia polegająca na poprawie komunikacji na linii klient – produkt. Jej celem jest zapewnienie pozytywnych wrażeń podczas procesu sprzedaży, poprawiając skuteczność sprzedaży i przywiązanie klienta do firmy/marki.

Afiliacja

Model współpracy, w ramach której jedna ze stron promuje drugą stronę w swoim serwisie. Z afiliacji korzystają światowe marki e-commerce z wszelkich branż, m.in. RTV/AGD, elektronicznych, odzieżowych, finansowych czy spożywczych. W zamian za każdego narajonego klienta afilianci otrzymują prowizję.

Wśród serwisów i firm korzystających z usług afiliantów znaleźć można również niejedno polski kasyno online i wielu bukmacherów. Firmy hazardowe wyjątkowo chętnie współpracują z różnymi serwisami w ramach tego modelu. Żeby przyciągnąć potencjalnych klientów, chcących zarejestrować u nich konto przez link lub kod promocyjny, oferują darmowe środki na grę, takie jak bonusy bez depozytu czy darmowe spiny na automaty.

Content marketing

Tworzenie treści marketingu, mających na celu zwiększenie widoczności marki lub sklepu w Internecie. Często wykorzystywany przez afiliantów.

Zwiększenie zasięgów

Już sama obecność w sieci sprawia, że marka staje się dostępna dla konsumentów z całego świata. Obecnie nie ma lepszego okna wystawowego niż Internet. Według badań Google sam Youtube ma większą oglądalność w prime time niż telewizja kablowa w Stanach Zjednoczonych.

Reklama w Internecie – wady
Faktem jest, że reklama w Internecie mimo kilku dużych zalet, ma również pewne wady. Do głównych problemów, z którymi borykać mogą się firmy reklamujące się w sieci, należą:

  • wysoka konkurencyjność – sprawia, że ciężko jest się wyróżnić,

  • problemy techniczne – technologia w dalszym ciągu bywa niedoskonała i nie zawsze działa, jak powinna,

  • problemy z bezpieczeństwem – zdarzają się wycieki danych osobowych i finansowych.

Problemy mogą się zdarzać, jednak nie są one tak istotne, jak korzyści płynące z reklamy w sieci, tym bardziej że ich występowanie można zminimalizować.

Reklama w sieci – czy firma może rozwijać się bez niej?

Od postępu technologicznego już najpewniej nie uciekniemy. Internet stał się nieodłącznym środowiskiem, z którego korzystają konsumenci i firmy na całym świecie. Należy spodziewać się, że jego wpływ na rynek obrotu towarami i usługami będzie jeszcze większy. Siłą rzeczy, nie uda się uniknąć promocji w sieci, jeśli chcemy, by firma rozwijała się w sposób dynamiczny.